Renginių kalendorius


Reklama






Informacija

Ar pandemijos laikotarpiu augalines kilmes produktai isgyvena aukso amziu? LOGO

VšĮ „Gyvūnų gerovės iniciatyvos“

Adresas: Vilnius

Telefonas: 8 686 00626

El. paštas: naujienos@ggi.lt

Svetaine: www.ggi.lt

Straipsnis

Ar pandemijos laikotarpiu augalinės kilmės produktai išgyvena aukso amžių?

Koronaviruso atsiradimą siejant su šviežios mėsos turgumi Uhane, Kinijoje, ir tikimybe, kad buvo užsikrėsta palietus ar suvartojus virusą turinčio gyvūno mėsą, nemažai žmonių visame pasaulyje pradėjo labiau domėtis augaline mityba. Kai kuriose šalyse atsisakė vartoti tam tikro gyvūno mėsą arba tiesiog neturėjo galimybės įsigyti mėsos dėl padidėjusios kainos ar laikinai uždarytų mėsos ir jūros gėrybių turgų. Dėl šių priežasčių, pastebimas ne tik mažesnis mėsos suvartojimas, bet ir veganiškų produktų pardavimų šuolis. Kaip pandemijos laikotarpiu keičiasi žmonių mitybos įpročiai ir kokios gyvūninės kilmės produktų alternatyvos diktuoja tendencijas pasaulyje?

Statistika ir priežastys

Jungtinėje Karalystėje atliktas tyrimas parodė, kad itin išaugo augalinio avižų pieno poreikis – kovo viduryje pastebėtas net 476% augimas palyginus su ankstesniais mėnesiais. Kinijoje išaugo susidomėjimas ne gyvūninės kilmės proteinų turinčiais produktais, pavyzdžiui augaliniais kiaušiniais, veganiška mėsa. Pastarosios pardavimai per koronaviruso protrūkį kovo mėnesį išaugo beveik 280%.

Mėsos ir pieno pramonė šiuo metu patiria nuostolius. Kinijoje manoma, kad pieno produktų importas šiais metais sumažės penktadaliu, JAV drastiškai sumažėjo jautienos ir kiaulienos suvartojimas. Kovo mėnesį „Tyson Foods“ – antros didžiausios vištienos, jautienos ir kiaulienos perdirbėjos pasaulyje akcijų vertė krito 30%. Sulėtėjo ne tik mėsos tiekimas – kai kurios įmonės priverstos uždaryti skerdyklas.

Nėra abejonių, kad šį pokytį lėmė koronaviruso ir gyvūninės kilmės produktų vartojimo sąsaja. Mažesniam mėsos suvartojimui įtaką gali daryti ir didesnė informacijos sklaida apie zoonozes – ligas, kurios žmogui perduodamas iš gyvūnų, pavyzdžiui, galima paminėti kiaulių gripą, SŪRS, Ebolą bei šiuo metu plintantį koronavirusą. Pasak JAV ligų kontrolės ir prevencijos centro, daugiau nei 60% infekcinių ligų kyla iš gyvūnų. Taip pat didelį pavojų gyvūnams kelia duodamų antibiotikų kiekis, siekiant sumažinti ligų protrūkį ir paspartinti nenatūralų jų augimą. Per laiką bakterijos tampa atsparios antibiotikams, todėl atsiranda įvairios ligos.

Pasirinkimų tik daugėja

Kiekvienais metais susidomėjimas veganizmu pastebimai auga, todėl didėja veganiškų produktų pasirinkimas ne tik parduotuvėse, bet ir restoranuose, aktyviai dalinamasi gyvensenos be mėsos idėjomis. Veganiškus produktus gaminančios žymios kompanijos nuolat ieško alternatyvų, kurios patiktų ir mėgstantiems gyvūninės kilmės produktus. Galima paminėti keletą užsienio kompanijų, kurioms koronaviruso pandemijos laikotarpis atnešė didesnį žinomumą ir išaugusius pardavimus.

„Beyond Meat“, augalinius jautienos skonio mėsainių paplotėlius gaminančios amerikiečių įmonės pardavimai kovo viduryje išaugo net iki 450%. Nors stabilus augimas buvo matomas nuo pat įmonės veiklos pradžios, paklausa pandemijos laikotarpiu pasiekė neregėtas aukštumas. Itin padidėjus susidomėjimui ir veganiško maisto poreikiui Kinijoje, „Beyond Meat“ šį mėnesį pradėjo bendradarbiauti su kavine „Starbucks“. Daugiau nei 3300 kavinių Kinijoje klientams pasiūlys veganiškus dienos pietus. Tikėtina, kad šis prekės ženklas ir toliau plėsis Azijoje.

Kita didelio susidomėjimo sulaukusi ir greitai auganti įmonė „JUST“ siūlo inovatyvią augalinę alternatyvą kiaušiniams. Kiaušinio struktūrą ir skonį išlaikantis produktas yra gaminamas iš ciberžolės ir pupelių baltymų. Maistiniu požiūriu, šie veganiški kiaušiniai beveik nesiskiria nuo vištų kiaušinių, turi panašų kalorijų ir baltymų kiekį. Iki šios dienos, „JUST“ pardavė virš 30 milijonų veganiškų kiaušinių, o sparčiai augant poreikiui, ypač Kinijoje, nusimato dar didesnė plėtra tarptautiniu mastu. Pasak kompanijos, jų tikslas yra prisidėti prie saugios, stabilios ir sveikos maisto sistemos kūrimo.

Įdomu tai, kad susidomėjimas veganiška mėsa yra didesnis ne tarp vegetarų ar veganų, bet visavalgių, kurie nori išbandyti ką nors naujo ir yra vedami smalsumo. Nuolat augant žmonių susidomėjimui augaliniu maistu, maisto tendencijų sekėjai yra įsitikinę, kad ir po koronaviruso pandemijos šis augimas nesustos, o dabartinė krizė tik paspartina augalinio maisto erą.

Informacija paruošta Guodos Petruškevičiūtės iš VšĮ „Gyvūnų gerovės iniciatyvos“, siekiant skatinti žmones saugoti savo augintinius bei rūpintis gyvūnų gerove.

Įkelta: 2020-05-11

Nuotraukos